søndag 24. oktober 2010

helgetreninga..spinning, styrke og en rolig løpetur


Jeg fant ett bilde av meg selv i en blogg. helt fra starten av hytteplanmila. Litt uskarpt, men det er bare en fordel ;)


Plutselig kom vinteren. Snøen har lagt seg på bakken, piggdekk har erstattet sommerdekk (takk pappa), blomstene som ikke er reddet , inn henger som små halvvisne gelestilker i potter på veggen. Totalt malplasert. Vinteren er tiden for ski og innetrening. Eller...?

Egentlig er det godt å ikke ha noen løp som styrer treninga helt om dagen. Målet er bare å beholde ett godt løpegrunnlag i beina og å gi kroppen en god grunnstyrke og utholdenhet før våren gjør treninga mer spesifikk igjen. Denne uka har jeg løpt tirsdag og i dag, onsdag var det oxibox og på lørdag trente jeg spinning og styrke.

Spinninga i går ja..på timeplanen sto det 120 min. Jeg psyket meg opp og så kcal som forsvant. 120 min på sykkelsete...stakkars rumpa mi....og jeg har bare en sykkelshorts... -den er til gjengjeld stygg som juling,..under sterk tvil ble det comfort foran forfenglighet. Heldigvis matchet blåfargen på shortsen med skjorta fra hytteplanmila...det hjalp litt :D Så viste det seg at det bare var en ordinær time likevel..Snakk om å føle seg lurt altså...Etter spinninga ble det 20 min med styrketrening for mange, rygg og skuldre.

I dag ble det en rolig løpetur på ca 7 km. Jeg forsøkte å tvinge meg til å løpe med lav puls. Jeg endte opp med snittpuls på 142/73% og det er jeg fornøyd med..men da ble ikke snittfarta bedre enn 8 min. pr km. Jeg tror likevel beina var glade for en rolig tur. Den ene leggen har murra litt og jeg fikk vondt under foten/ytterside av ankel da jeg løp i dag. Lurer litt på om jeg trenger en tur til løpelabben jeg også..hm..GPS-logginga ligger her

Ellers går det kanskje mot fredagsbirken og mer sykling neste sesong :) Kikker på sykler allerede..og tenker sykkeltrening oppi alt det andre:)


5 kommentarer:

  1. Beklager at bildekvaliteten var dårlig Marit! Stressa fotograf;-)

    SvarSlett
  2. hehe..bare bra å være litt uskarp Siri :) Var hyggelig med ett bilde hvor jeg ikke var så svett og jævlig som bildene fra pulsbakken :)Uskarp..da bare ser det ut som vi løper ekstra fort :D

    SvarSlett
  3. (haha)- tror sannelig jeg skal blurre alle løpebilder av meg også, kan trenge litt visuell juksespeed.
    - ellers har du jo hatt ei kjempefin treningsuke, (måtte ha psyket meg opp i flere dager for 120min spinning.)

    SvarSlett
  4. Hvis du sender mailadressen din tin treningscamp at gmail.com skal jeg kunne sende deg bildet i bedre oppløsningen innen en ukes tid;-)

    SvarSlett
  5. Siri..tusen takk for tilbudet..godt å se at flere enn meg regner med at de ikke er verdens kjappeste med å få gjort ting også hehe ;)jeg tror likevel ikke disse bildene kommer til å havne i album så det er ikke så farlig med høyere oppløsning:)Det var bare morsomt å finne meg igjen hos andre også..selv om det er han med nummeret på snei du egentlig fotograferte:)

    Men tusen takk for at du tilbyr deg å sende altså:)

    SvarSlett