fredag 8. oktober 2010

testet hytteplanrunden


Knabbet bilde fra siden til hytteplanmila. Bildet er tatt av Tommy Støa opp mot gårdene. Ca 3 km ut i løypa.


Fy flate. Det er sjelden dørstokkmila er like seig å komme seg over som i dag. Jeg utsatte og utsatte og utsatte før jeg fikk knyti på meg skoa og presset meg over dørstokken. Forresten er det to dørstokker . Ikke rart det var hardt. Hytteplanrunden sto på programmet.

Da jeg meldte meg på Hytteplanmila bestemte jeg meg for å ha en gjennomkjøring på runden før selve løpet. Mila er bare løpt 2.5 gang tidligere i år. Forrige gang sa beina stopp 1.5 km før  mål. (derfor den halve gangen :) ) Jeg måtte virkelig jobbe for å psyke meg opp for å prøve igjen.

Vel, dørstokkmila ble forsert. 80-talls musikk på full guffe i bilen hjalp godt. På selteveien så jeg km-merkingene... jeg klarte fint å finne frem til Svendsrudmoen...klok av tidligere erfaringer lot jeg Dina gjøre ferdig bommelomming og bimmelimmingen i skogen før vi startet. - Men, hvor var starten? Den fant jeg ikke. Klokka ble satt igang utenfor barnehage.

Først bortover..så svakt nedover..hvilken perfekt start..deretter svakt oppover...Dina var drahjelp opp mot gårdene med sauer og kuer. Ikke rart løpinga gikk greit? :) Etter gårdene var det bare å komme seg bortover Steinsletta og inn på Selteveien. Jeg skjønner godt at mange mener Selteveien er lang..for det er den! 1 km før mål traff jeg på en som hadde med seg en mellompuddel...det ble en liten hundeprat før jeg løpte inn og fikk opp pulsen i pulsbakken hvor målstreken var markert. :). Juhuuu..Gjennomført..og fornøyd. Alt gikk egentlig bedre enn jeg trodde. Jeg hadde som mål å ligge på ca 7. min pr km og jeg kom godt under det. Jeg tror nok jeg kan basere meg på halvminuttet kjappere..og krysse fingre for at beina holder. For det er beina jeg er mest spent på nå.


Turen er så klart logget med Garminklokka. rapporten ligger her

Nå etterpå har jeg feiret med ett langt bad og favorittkjøpepizzaen min..orginale med pepperoni, og pepsi max :)

Det var fortjent synes jeg:)

4 kommentarer:

  1. Samme favorittkjøpepizza, ekstra god med rømme på. Hvor lang tid brukte du på testen?

    SvarSlett
  2. 1 time og 7 min...og to min gikk bort til bikkjeskravling med en annen puddel-eier:) Er storfornøyd jeg. Forrige gang jeg løp mila brukte jeg 1 t og 18 min :)

    Hvordan går det med deg Kjersti?

    SvarSlett
  3. Det var jo veldig bra da, ingenting å grue seg for den hytteplanmila, du kommer jo til å være i godt selskap med mange andre så vidt over timen! Går fint med meg, selv om jeg ikke tror jeg kunne ha løpt hytteplanmila på 1, 07 ;-)

    SvarSlett
  4. Kjempebra!!! Mila på under timen er ikke såå langt unna nå vet du :-D

    SvarSlett