mandag 11. oktober 2010

Snikende helvondt

Au.

Etter å ha testløpt hytteplanmila har jeg fått vondt under foten. Smerten strekker seg fra helen og frem mot lilletåa. Altså på yttersia. I går var det så ubehaglig at Bikkjeluftinga ble 500 meter. Jeg hadde ikke vondt underveis..mens jeg løp...Å gå med høye heler fungerer. Tipper at mila på asfalt og kanskje at jeg brukte nye sko kanskje gjorde utslaget.

Noe som kjenner til slike smerter og veit hva det skyldes? -og ikke minst hva jeg bør gjøre så foten blir bra til neste lørdag...for det må den jo med hytteplanmila på programmet.

I dag tar jeg i allefall støvletter på jobb:)

6 kommentarer:

  1. Ånei! Har ikke erfaring med det der, men sånn generelt kan vel hvile anbefales - håper det går fort over!

    SvarSlett
  2. Ingen erfaring her eller, har hatt litt sporadisk vondt under føttene, men det har som regel gått bort av seg selv.
    - MEN - høye hæler kurerte ankelen/hockeykulen min tidligere i høst :-)
    (og hvile selvfølgelig!)

    SvarSlett
  3. Kan det være noe sånt?

    http://oldforum.kondis.no/viewtopic.php?t=6835&sid=09d2cb5a8b536015df0e56188075182c

    SvarSlett
  4. Huff da. Håper du blir fort frisk. Det er noe dritt å ha plager. Bare noen få dager igjen til Hytteplanmila. Jeg skal heie på deg fra Polen :-D

    SvarSlett
  5. Hmm..jeg fikk vondt under hælen i helga, intensiv trening med endel hopp. Hvile..eneste jeg kan tipse om.

    SvarSlett
  6. Tusen takk for omtanke og kommentarer. Det kjennes bedre ut i fpten nå. Jeg tenkte jeg skulle teste med en liten tur i ettermiddag bare for å kjenne på den. Jeg tror det blir ok og da er hytteplanmila i boks:)

    SvarSlett