onsdag 20. oktober 2010

oxybox og å stikke fingern i jorda

Det er så deilig...... ingen løp på leeenge som styrer fokuset og bestemmer treninga. Nå skal jeg få løst opp i stive hofter og få trent styrke og smidighet igjen. I kveld har jeg prøvd meg på oxybox for første gang. ohh..slitsomt. Tipper skuldrene mine er temmelig mørbanka i morgen. Super time, men jeg undrer meg litt over å hoppe tau som oppvarming...det blir omtrent som å starte rett på intervallen for min del. Neste gang må jeg nok varme opp på egenhånd før timen :) Hadde snittpuls på 155, max på 182 og brente omtrent 500 kcal :)

Ellers har jeg realitetsorientert meg selv. Over 10 mil og ett vannvittig antall høydemetre 8 dager i strekk....det er krevende..og jeg har ikke syklet på landeveissykkel på maaaaaange år. Jeg tror ikke jeg klarer å få opp formen til dette til 22 juli ,selv om jeg trener aldri så mye :) Gi meg en sesong på sykkel først...:) For det som har kommet ut av det, er at jeg i allefall har bestemt meg for å realisere drømmen om å skaffe med landveissykkel igjen. Jeg har savnet racern min...suse avgårde på asfalt med sykkel som går fort...det er moro det.

4 kommentarer:

  1. Jeg var på Oxybox time på Puma Convention, tok meg skikkelig ut - og klarte ikke snu på hue på flere uker etterpå! Tuller ikke, men jeg lærte iallefall å rygge etter speil!

    (- hoppe tau, ja enig, det er rett på høypuls!)

    SvarSlett
  2. Super trening høres det ut som. Deilig å ikke bli styrt av et løp. Nå er tiden inne for å finne formen :-)

    Hva skjer med bloggen vår? Har du noen tanker? Vi må jo hive oss på snart, eller hva?

    SvarSlett
  3. camilla..jeg tror vi trenger en workshop og litt vin mens vi lager bloggen :D

    SvarSlett
  4. og krstin..jeg er støl i dag ja..men jeg klarer å snu på hue:)

    SvarSlett