søndag 31. oktober 2010

8.5 km kosetur på Eggemoen


Verdens fineste Dina koser seg på tur.


Rolig langtur sto på programmet i dag. Rolig ble det! -men langt? vel...for meg er 8.5 km gaaanske langt, så jeg krysser av for godkjent:) Uansett hadde jeg en veldig hyggelig tur i skogen. Beina kjentes fryktelig tunge i starten, men det gjorde ingenting Sola skinte og temperaturen var god og bikkja glad.

Ved 6.5 km traff jeg på kjenninger på tur også. Monica venninne, Arne venninnemannen, Filip 5 år og Jacob baby var på kakaotur i finværet. Det ble en laaang skravlepause. Jeg har ikke sett dem på minst ett år. Monica og jeg var bestiser tidlig i 20-åra. Det var så kos å se dem alle igjen. - og ikke nok ved det..etter ett par nye km traff jeg på ett hundefølge med 4 artsfrender av Dina. Ett spontant puddeltreff kom i stand ute på en fotballbane. Det var herlig å se kommunikasjonen mellom bikkjene. Dina synes nok det var i overkant med 4 ukjente på en gang... men fikk både snust og kjempet om en pinne.

Med så mange avbrekk har jeg ikke lastet ned garminresultatet. Da jeg løp var tempo stort sett mellom 7 og 8 min pr km og pulsen lav. Jeg er fornøyd med turen... sola... kosen...gleden..men ja..kanskje ikke tempo da..Jeg skulle gjerne kjent at jeg hadde koseturer ved tempo på 5 min pr km. Noen som kan trylle kanskje ? :)
 

Dina i farta..hun her derimot har koseturtempo som er atskillig høyere enn matmors:)
 

5 kommentarer:

  1. Jeg kan trylle! Vel, I wish! Syns du er sprek! På rolig langtur skal man jo ikke tenke på tid men på puls:-)

    SvarSlett
  2. Det høres ut som en kjempekoselig tur! Det viktigste er jo at man koser seg ute, ikke noe vits å halse rundt med tunga ut av munn hele tiden! Og 8,5 km er da absolutt en skikkelig tur...? :)

    SvarSlett
  3. Jeg har selv gått tur på eggemoen mange ganger. Deilig å komme seg ut i finværet :)

    SvarSlett
  4. Slike koseturer bør jeg også bli flinkere på, stoppe og snakke med folk man møter - og ikke selvantenne av frustrasjon hvis noen spør om veien - (det har hendt),
    Relax osv, kanskje en hund er tingen.
    Absolutt godkjent!!

    SvarSlett
  5. Hørtes ut som en koselig tur!

    SvarSlett