torsdag 27. januar 2011

4x4, supersett og kjekke menn

4x4 på mølle er egentlig helt jævlig. Mens pusten ligner mer og mer på åndinga til en havarert hvalross, (ikke at jeg aner hvordan en havarert hvalross lyder, men jeg tror det er virkelig-virkelig-ille-ille) Ja, da forsøker jeg iherdig å tenke på andre ting slik at de aldeles ille-ille 4x4 minuttene ikke skal fortone seg like lange som perioden mellom to 29.februarer.


Jeg har snart forsøkt alt. Jeg har prøvd å mane frem plasseringa til alle elevene i klassen min, jeg har telt baklengs ned fra 100 (kommer til ca 73) og jeg har brukt vinduet foran meg som speil og forsøkt å fokusere på å løpe lett og ledig og avslappet i skuldrene..det funker ikke...Det funker ikke å tenke på kjekke menn en gang. Det er hyggelig med kjekke menn altså.. (derfor bilde av Seim i bloggen denne gangen) men mens det står på..da klarer jeg virkelig ikke å tenke på annet enn at tiden går fryktelig sakte og at jeg har det fælt-fælt-fælt men at jeg skal holde ut og overleve uten å spy og uten å dette av mølla.

Det gikk egentlig fint i dag...selv om det var fælt...forrige gang holdt jeg hele drag på 11.4 og sprakk på 11.6. i dag holdet hele drag på 11.6 og nesten 11.8. Da kom Viggo og skrudde opp til 12 og jeg kollapsa...i allefall stivna beina totalt og pusten ble bare hivende...måtte kjøre ned på 11.4 for å klare å fullføre.

Etterpå var det supersett med løpestyrketrening. Totalt holdt vi på 1,5 time i dag:)

Jeg fikk pulsen opp i 176...litt usikker på om jeg har makspuls på 195 når det ble så totalstopp. Jeg tror jeg får prøve en makspulstest igjen.

6 kommentarer:

  1. vel, jeg løp også på mølla i dag, riktignok ikke 4x4min, MEN, skulle jeg tenkt på Trond Espen underveis så hadde i alle fall JEG detti av mølla! Så, jeg tror ikke det er meningen at vi skal tenke på annet enn akkurat det vi holder på med når vi løper på mølle, vondt eller ikke vondt, kjekke menn får du tenke på før og etterpå, det er sikrest ;-)

    SvarSlett
  2. Hihi, kjekke menn må vel være litt å tenke på tenker jeg. Forresten så er det jo litt digg å pines på trening, det føles jo så utrolig godt etterpå. Syns du er superflink. Jeg hadde aldri overlevd slik mølletrening. Klarer nesten ikke mer enn 1 km av gangen på 10 km/time på mølle, men det går jo greit når jeg presser meg ute.

    Kos deg med Seim. Han er meget sexy!

    SvarSlett
  3. Enig! Superflink.
    Trodde et kort øyeblikk bildet var av Viggo og begynte å forstå din newfoundlove for mølleintervaller :-). Jeg kan love deg at mine intervaller IKKE er like intensive.

    SvarSlett
  4. Må jo le litt og... det er godt at det ikke bare er jeg som sliter med tankene under 4*4 :) Ler også av den følelsen når Viggo skrur opp og du allerede føler du er godt over den grensa på å skulle klare det... Men det blir resultater av sånt! Og i går var det en utrolig innsats! Hørte i bakgrunnen at Viggo spesielt presset dere i går! Så tror på at du fikk kjørt deg!


    I går følte jeg faktisk at jeg greide bedre enn tidligere å fokusere på hva jeg skulle gjøre... Og da letter det faktisk litt... Helt sant!

    Kan du ikke gjøre som Viggo foreslo da, og sette deg opp på en makspuls test med han? så du helt sikker? Det er jo greit å vite hvor den er tenker jeg?

    SvarSlett
  5. Jeg pleier forresten å regne når jeg løper. Matte er redningen.

    SvarSlett
  6. Ikke at jeg kan måle meg med deg men..jeg løp en hel time på mølle i dag (årets rek!) men dassa avgårde på 8,2 jeg da..men en time er lenge for meg.

    Intervaller er hardt. Jeg har feiga ut og ungått dem. Enda jeg hadde planer å løpe intervaller et par ganger i uka..

    SvarSlett