søndag 23. januar 2011

Søndagstur i ukjente spor. Langrenn fra Jonsetangen.

Påskestemning på myrene ved ugla


Nydelig vær å våkne opp til i dag. Sola skinte og avslørte aboslutt alt av hybelkaniner som hadde vill fest på bokhyller, på bordet og i særdelshet under trappa. Ett lite øyeblikk vurderte jeg å bare jogge en liten tur slik at jeg kunne gå på kaninjakt etterpå, men ombestemte meg og kjørte opp til Jonsetangen. Det var en lur prioritering. Været var fantastisk i dag. Sola varmet godt og det var påskestemning.

Det var ikke alt for mye folk. Jeg klarte å treffe kjente selv om jeg forvilla meg inn på scooterspor i ett forsøk på å plage færrest mulig med pitpuddelen Dina. i dag var ikke tid og fart viktig. Vi bare koste oss og nøt dagen. Garmin forteller om 15 km og vi var ute i ca 2 timer.

Jeg er jammen ikke helt sikker på hvor jeg gikk, men jeg hadde utgangspunkt fra Jonsetangen- gikk over Øyangen - mot Spålen (uff-for- noen-alt-for-bratte-bakker-og-smale-spor-og-umulig-å-ploge.) Deretter mot Øyangsrøysa og ned mot Øyangen og mot Mosjøen med avstikker mot Øyangen og tilbake til bilen. Sånn omtrent.

6 kommentarer:

  1. Oi, så langt :-) Skikkelig deilig ute nå da. Idylliske bilder. Er Pitpuddelen så ille altså? Fortell!!

    Jeg setter meg på rumpa bak på skiene om det er alt for bratt for meg. I dag har jeg hengt på jakka til mannen min i bakkene for å lære meg å ploge. Akkurat som ungene gjør. Hahaha

    SvarSlett
  2. Lengte, lengte, veldig fint der oppe altså!!

    SvarSlett
  3. Pitpuddler er rene drapsmaskinene Camilla..Egentlig rart du overlevde besøket hos meg :) Hehe..Litt mer seriøst...det er slitsom å gå med hund når det er mye folk. Må passe på hele tiden. Hun har blitt ganske flink til å gå på høyresiden min, men så møter vi en annen hund eller det er bratte bakker og jeg har nok med å kontrolere egne ski og ja..i det hele tatt...ikke folk, god sikt og løs pitpuddel er aller best.

    Kjersti...skjønner godt du lenger...men neste vinter er dere på plass igjen:)

    SvarSlett
  4. Ja har jo vært regne påskestemningen i dag! måtte le litt for meg selv med pitpuddler :)

    SvarSlett
  5. Skulle ønske jeg kunne lære å nyte en skitur slik du gjør..

    SvarSlett
  6. Gode ski, flott vær og hyggelig selskap og du vil storkose deg Kristin :)

    SvarSlett