lørdag 22. januar 2011

6.4 km rolig rekresjonstur i nye sko

Løp The lost Higway-runden i dag. Roooolig.  Jeg hadde snittpuls på 139/71%. Farta var sikkert nærmere 8 min pr km.. Det er deilig med slike turer innimellom. Bare la beina jobbe, høre på musikken, bli svett og varm , men ikke andpusten. Ett bedaglig skravletempo. Bra for Dina at jeg hadde musikk på øret for ellers tror jeg hun kunne blitt svett i sine ører.;)

Musikk ja..jeg irriterte meg grønn for at spilleren min ikke funka..Jeg hørte jo ingenting..alt så ut til å være i orden...jeg ladet opp på nytt og vurderte å gå til spaceword for klage på den elendige spilleren som ikke funka. Den kostet jo hele 100 kroner i sin tid....men så sjekket jeg spill-lista og rødmet for meg selv. Noen har fjernet alle sangene. og det er selvsagt ikke meg! Mulignes bikkja! eller engler eller spøkelser...men IKKE meg. Av en eller annen merklig grunn fungerte den slik den skulle når den hadde musikkfiler å spille av.:) Nå er både AC/DC, Bigbang, Irene Reppen og CC cowboys sammen med en mengde andre klare for å underholde meg mens jeg leker milsluker.

Som nevnt prøvde jeg ut mine nye  Asics Kayano i dag. - Jeg tror jeg er glad for at G-sport har fornøydgaranti. Det var som de ble for harde under forfoten og hindret blodgjennomstrømning til tærne. Tærne dovnet bort ganske fort. Det er mulig pronasjonskontrollen stiver av skoen for mye for meg? Ellers satt de godt på snø-underlaget og var stødige på foten. Jeg skal gi de en sjanse til med andre såler og sokker...ellers så blir de nok bytta inn.

Slitsomt at det skal være så vanskelig å finne de rette skoene. Om noen har erfaringer med sko som passer til smale bein, med lav vrist, forholdsvis høy fotbue men som også trenger noe stabilitet på innsiden pga slakke leddbånd...ja..da blir jeg glad...Pegasus har vært fine på foten min. Fastwitch som jeg bruker på mølla går også fint...de fleste andre skoene har jeg gjort bomkjøp på...

Pappa er forresten veldig snill. Jeg klarte å låse bilnøklene inne i bilen i dag, han stilte som sjåfør og jeg fant til og med reservenøklen uten større leiteaksjon.

...og jeg har vært å registrert meg som kjøkkenkunde hos Norema...jeg må få ut fingeren å få gjort noe med kjøkkenet nå. Det greieste er nok å sette bort alt. Dyrere ja..men det skal jeg klare å leve med. Jeg hadde egentlig bestemt meg for hvit høyglans, men så så jeg hadde en som het strand hvit...så nå ble jeg jammen usikker :)

3 kommentarer:

  1. Har du prøvd Nike Lunar Eclipse? Den er i alle fall ikke hard.....og den skal være en "all rounder" for pronasjon. Jeg har et par Kayano og de blir sjeldent brukt; de er som du sier ALT for harde!! Silja

    SvarSlett
  2. Jaja, bla bla - tenkte jeg da jeg leste første bolken her, for jeg løper som en racehorse på 8 og blir sliten! Mens du..

    Spinning skoa mine gjør at tærne dovner..ikke godt.

    SvarSlett
  3. Merkelig at den ikke spilte musikk :)

    Nei det her med sko er virkelig ikke lett... sliter med det selv jeg... en ting er i alle fall sikkert at når jeg har funnet et par som fungerer skal jeg ikke bytte med det første...

    så spennende å pusse opp kjøkkenet da... er nok ikke lett å bestemme seg for hva det er man velger der nei...

    SvarSlett