tirsdag 11. januar 2011

Yes, I can :)

Jaja..jeg skal trene i dag sa jeg til mamma da jeg hentet Dina hund etter jobb..."det ser ikke ut som du har noe særlig lyst" sa hun..."nei, har ikke det" sa jeg...deretter siterte jeg Yngvar fra Puls og sa til meg selv at jeg har en jobb å gjøre...

I dag rakk jeg bort til gangbrua tidlig nok til å slenge med meg første pulje hytteplanløpere som skulle løpe Rundtomrunden på drøye 11 km. Egentlig hadde jeg tenkt å bare bli med dem en liten bit, men så begynte jeg å skravle med Turid og plutselig var jeg på Follumjordet. Rart hvor fort kilometrene går unna når man kan skravle underveis. Min første tur med hytteplanfolka og fellestrening. Jeg er så stolt av meg selv. Fellestrening har hatt en dørstokk like høy som postgirobygget.

Treninga med hytteplan fungerer slik at de tregeste starter først..og de beste til sist...da kommer vi såpass likt i "mål" at det kan bli litt fellesskravling etter turen. :) Burde vært slik på løp også..de beste kunne starte med handicap :D 

Ellers var det glatt i dag. Beina glapp og jeg merker høyreleggen har holdt igjen mer enn venstreleggen:) lurer på om jeg har en unskyldning til å kjøpe meg brodder og vintersko...noen som har erfaringer?

Turens pluss
  • Hyggelig skravling og rolig tempo og all frykt for at jeg ikke skal klare er blåst bort.
  • Fikk hilst på flere jeg skal på tur med i mai
  • Fin temperatur
  • Beina var mer samarbeidsvillig enn jeg hadde trodd etter intervallspinn i går.

Turens minus..
  • Jeg trodde jeg trøkte inn startknappen på klokka men det gjorde jeg ikke...så null logging fra turen
  • MP3-spilleren min hadde flatt batteri
  • Glatt underlag

9 kommentarer:

  1. "Beina var mer samarbeidsvillig enn jeg hadde trodd etter intervallspinn i går" er noe som mine ører liker å høre; for slik har jeg også opplevde en del ganger nå. Deilig å erfare at hard spinningøkt ikke tar knekken på løpebena våre!! Det betyr nemlig at det ikke finnes NOEN argumenter for ikke å delta på harde spinningintervaller :-D Det betyr altså at man helt fint kan putte spinning på timeplanen innimellom løpinga.

    SvarSlett
  2. Icebug med pigg, Marit. Det alle o-løpere bruker om vinteren

    SvarSlett
  3. Nok et hinder overvunnet!

    Piggsko har jeg ingen erfaring med, men brodder er skumle, gir godt feste osv, men ga meg kneproblemer ifjor. Så langt iår har jeg løpt uten noe som helst - men har kun løpt inne siden nyttår og mildværet og glatta kom.
    - pysetilstanden har fått rotfeste.

    SvarSlett
  4. Takk for kommentarer dere..og ja Silja..helt enig. Det var utrolig deilig å se at beina var med. Jeg var tung i låra da jeg startet, men etter turen var det leggene som var stive:)

    Kjersti..søkte på nett på icebug...litt usikker på hvordan de er i forhold til demping...vet du noe om det. Ellers var det mange kule..jeg trenger nye bikkjeluftestøvler også..kunne kanskje vært noe med hikingskoa til icebug til det bruket:)

    Ingalill..jeg som trodde brodder var tingen:) Mølle er da mer enn greit ..bare akk så kjedelig:) og lite egnet for å få luftet bikkja:)Dessuten tror jeg ikke pysetilstand er det beste ordet for å beskrive treninga di:)

    SvarSlett
  5. Har aldri hatt noen sånne icebug selv, men kan spørre venninnene mine. Tror kanskje ikke det er så god demping - men jeg tror de mest springer på dem når det er skikkelig glatt!

    SvarSlett
  6. Silje anbefaler disse:

    http://www.klikk.no/helse/dinkropp/trim/article541913.ece

    Grei nok demping sier hun, i allefall på snø

    SvarSlett
  7. ..pip..sjekk bloggen min i dag..godkjent eller..?

    SvarSlett
  8. hehe..herlig Hristin..litt av en beskrivelse jeg ga der ser jeg:)

    SvarSlett
  9. Hei. For en super blogg du har, her skal jeg henge med videre!

    Vil anbefale deg Sarva sko, de som Kjersti tipset deg om over her.
    Jeg er tidligere o-løper og har brukt litt av hvert:) Icebug gir litt bedre løpsfølelse, men Sarva-skoene er helt klart bedre på stabilitet og demping!

    SvarSlett