onsdag 12. januar 2011

skiturer, 2x11 km på Eggemoen



"Gli på ski..lenger frem..tyngden på en ski om gangen....kom igjen..sånn ja..neeeiiii..ikke helt sånn...ehh...hmmm..skal jeg ta stavene..gi meg den ene skia..." Stakkars Nan som skulle forsøke å gi meg skiteknikktips...hun konkluderte med at læringsskurven i 40-åra ikke er like bratt som den var for 30-35 år siden.

To turer på en dag...Jeg gjør det jo i påsken tenkte jeg da jeg ble enig med meg selv at dagen i dag var helt perfekt for 2 skiturer.  Jeg hadde  avtalt med Nan å gå på ski i kveld... -og Dina må luftes...men med erfaringen fra søndag kveld forestilte jeg meg at Dina i lysløypa på kvelden ikke var det helt store. Kl 13 på en onsdag var mer egnet for bikkje på skitur..og jeg kunne jo like gjerne gå på ski som på beina? Yepp...du ser den...? Så da ble det to runder i lysløypa på Eggemoen i dag. Supre forhold. Rolig tur. Snittpulsen ga sone 2 og det er rekreasjonstrening har jeg skjønt:. Når det er sagt blir det neppe to skiturer hver onsdag fremover:)

Jeg har ikke lastet over resultatet fra Garmin på kveldsturen, men tipper det ble ganske likt med turen først på dagen. Den finner du her.

Altså...22 km på ski i dag..ca 2.5 time ute. Snittpuls på ca 135/70%. Knall forhold.

Herlig tur..men kan noen  gjøre skumlebakken litt mindre bratt for meg...det er den siste bratte bakken rett før du kommer inn rundt fotballbanen...tryll den litt kortere og litt slakkere...sukk

2 kommentarer:

  1. Argh, ski er så skummelt at jeg tør ikke kommentere engang!

    SvarSlett
  2. STÅ PÅ! :-) you can do it!

    SvarSlett