onsdag 19. januar 2011

hyttetur og Rundtomrunden


3.5 mil på ski og 12 km med jogging på 4 dager. Slett ikke verst:)

I helgen har jeg kosa meg med gode venninner på hyttetur. Grethe og Hege fra den tiden vi var aktive i Røde kors og dannet foreningen "Den Røde Høne". Grethe hadde ankelen full av skruer og stilte som kokk og utkleder.. Hege stilte med lånt hytte og bil..og jeg... -jeg stilte bare med meg selv,  bikkja og en kagge med vin.

Både mobilen, garminklokka og kamera gikk tom for strøm før lørdag så det blir ingen opplastinger av skirunder og høner forløpig:) På lørdag var det ganske rufsete vær. Og kaldt. Hutre. Ikke var løypene kjørt opp heller. Dvs... -vi fant etterhvert noen gammel-oppkjørte løyper og vi endte opp på ca 15 km. Søndag morgen skinte sola og himmelen var knallblå- Temeraturen ga blå-lilla smørning og vi kom oss ut på en bittelitt lenger tur og møtte løypemaskin slik at sporene var helt nyoppkjørte. Deilig.. Tipper søndagens tur ble ca 2 mil ? Kvelden var kos med skravling

I kveld har jeg blitt med Jon Anders og Kjersti og løpt Rundtomrunden. Gikk så det suste. spesielt fra rundtom og til stadion. Ved rema-krysset klarte jeg å tryne noe skikkelig. Nesa gikk rett i isen. Sørgelig lite synlig så jeg kan ikke påberope meg idrettskade denne gangen heller. Knea er kanskje bittelitt blå om jeg ser godt etter...hmm..Ved stadion var det skravlestopp. beina rakk å stivne og turen fra byen og til Tolpinrud var blytung. Jeg endte opp med gå-jogge hjem igjen.

Jeg synes kondisen holder ganske greit med tempo det er lagt opp til. Det er nok verre for legger og bein med så lange distanser. -Forløpig...  Mrk. forløpig:)

Her er garminresultatene


6 kommentarer:

  1. Sprek, sprekere, du.
    Før jeg fnøys jeg bare at de som gikk på ski, ingen trille og jogging er det som teller. Etter å ha prøvd selv - derimot.
    - er jeg som nevnt, utallige ganger tidligere, stum, klappende og beundrende til alle som holder seg på beina og tilbakelegger kilometer.

    (Har ikke greid å psyke meg opp til tur nr.2, yet, må ha myk snø for å overleve, her er det bare regn og is.)

    SvarSlett
  2. Tusen takk Ingalill..jeg kan love deg at jeg er like imponert over dine mølleøkter som du er over mine skigreier:)

    Og bare vent...når du blir venner med skia...ja, for det vil skje...da vil du få venner for livet. Ski gir helt egne naturopplevelser...når det er sagt..jeg er også av de som må psykes opp til skia. Når jeg først er i gang er det best av alt.

    SvarSlett
  3. Høres jo utrolig digg ut med lange skuiturer på en hyttetur. Rene idyllen. Og det var en god dose km du har passert i helgen. Hvordan syns du det er å løpe etter mye skigåing? jeg er støl etter i går, men jeg er jo helt utrent i skimusklene. Det er vel egne muskler? hihihi

    Ingalill, pell deg ut på ski. Det er en utfordring!

    SvarSlett
  4. er ikke støl etter skiturene. Vi gikk ganske rolig og hadde greit feste...så det gikk veldig fint. Kilometrene blir veldig korte da. Det var verre at vi speeda opp tempo mot slutten på løpinga i går. Det er fremdeles er uvant langt med 12 km for beina mine...blytungt å løpe på snøen også..selv om det egentlig var knallfint i går:)

    Skia..da blir man ofte støl i lysken og i overkroppen..det er min erfaring i allefall:)

    SvarSlett
  5. Ingalill må pelle seg ut på ski ja..det er min utfordring også..heia Ingalill :)

    SvarSlett
  6. Virker som om dere hadde en herlig tur!

    Det er så gøy å se Garminresultatene. Ser ut til at jeg endelig får kjøpt min egen i løpet av de nærmeste dagene. Gleder meg!

    Stå på videre med trening :)

    Hilsen ny fast leser.

    SvarSlett