torsdag 20. januar 2011

4x4, supersett og shopping

Asics Gel-Kayano
Nå er det storsalg på løpesko og hjelp av løpseksperten Egil, skrøt  G-sport på facebook og la ut ett bilde av en halvnaken og svett mann.
 Ikke rart jeg måtte ta turen innom etter jobb i dag.Det er alltid hyggelig å handle med Egil. Stort smil, ivrig snakking og masse sjarm. Ikke fullt så halvnaken og svett...skuffende nok...Likevel endte jeg opp med en solid dose shopping..


skal ikke fryse på øra nei

..og hva kjøpte jeg?? Joo..nye sko med rosa på...rosa skilue (jøss..skal jeg bruke lue? ) og vinterstøvler...sånne jeg kan bruke når jeg skal lufte bikkja...sånne med rågummisåler så jeg ikke skal skli i lyskrysset og havne på nesa. Sånne som ikke er helt nedtråkka og skeive av beinstillingen min. -Jeg tror de gamle skal havne i søpla nå.

Jeg holdt på å kjøpe meg ett par støvler til også...brune og lange og med rågummisåle de også..stilige...sporty og bikkjeturvennlige. Hmm..jeg la de tilbake og gikk i tenkeboksen og lurer på hvor stor den strømregninga blir. kanskje jeg finner det ut før de går tomme...



jeg tror det er de mørkebrune bak her
som står i gangen min nå

Veit du forresten hva supersett er? Etter at Viggo har piska oss gjennom 4x4 intervall på mølle skal vi inn i salen og trene styrke etter supersettprinsippet. Det heter det sa Jan Helge da jeg forklarte hva slags styrketrening vi ha etter intervallen...først skal vi ha utfall med vektstenger på nakken og deretter rett over i knebøy før vi får 45 sek pause...da er det nytt sett med markløft før vi slenger oss ned på matta og trener magen og hofteleddsbøyerene med  med beinhev. Til sist skal vi dytte og holde igjen to og to med en fitnessball før det blir en runde med høye kneløft...Oga gjenta fra start tre ganger. Pulsen min er nesten like høy gjennom denne styrketreninga  som under intervallene. (Viggo, dette skal ikke du lese og konfrontere meg med på neste mølleøkt! Jeg orker ikke mer på mølla!! Basta! Bom!)






Hvis jeg skal oppsummere..
  • Det var godt å tøye ut skikkelig igjen. Merket at jeg var stiv etter tirsdag.
  • Jeg starta med drag på 11.2, og fortsatte med 11.4. det gikk fint, 11.6 gikk ikke fint, sure bein og hating og på siste intervall med 10% stigning måtte jeg gå fort mesteparten av tida...
  • Jeg fikk beskjed om at jeg kan løfte knea høyere og sparke mindre bakover og trene mer stabilitet og bli sterkere i magen.Så, da har jeg noe å jobbe med.
  • Dette er de beste og mest slitsomme timene jeg veit og en største grunnen til at jeg fortsatt betaler for innetrening. Ikke på grensen til selvpining en gang. Det ER selvpining:)
  • I helgen passer det fint med ski...

 Så må dere besøke bloggen til Ann Kristin. Hun er med på de samme 4x4 timene som meg og har virkelig gått inn for livsstilsendringer. Jeg er imponert over hva hun har fått til:)


10 kommentarer:

  1. Åh, shopping. Fantastisk fin lue!! Sånn ønsker jeg meg. Den var råkul. Ikke noe er som shopping, spesielt treningstøy. Det er gøy.

    Hvor lenge varer intervallene på mølla?

    Kjekt å få tilbakemeldinger på teknikken, du kommer til å løpe fort som fy i Gøteborg.

    SvarSlett
  2. 4x4..da er intervallene på 4 min ganger 4 repitisjoner. 2 min pause mellom hver økt:)

    Jeg er veldig glad for teknikktips...enda en grunn til å gå på disse intervalltimene:)Du burde nesten være med en gang:)

    SvarSlett
  3. Sko - supre! Sånne vil jeg også ha!
    Lue - not. Da må jeg jo gå på ski også liksom..
    Sko - sønnen min har sånne, super kvalitet!

    Skulle gjerne vært med på den innetreninga di! Den høres ut som en killer!

    SvarSlett
  4. Tusen takk for kommentar i bloggen min! Og linking til den! Jeg skal få laget en slik linkside i løpet av helga jeg også er målet!

    Hmmm... må nok ta meg en tur på G-sport jeg og... trenger nye sko etter hvert og det er lurt å utnytte salget!

    Når det gjelder Viggo sine supersett er det en genial trening! Han kjører jo mye det når jeg har pt-timer med han også! Det bidrar til at pulsen er høyt oppe gjennom hele økta, og man virkelig kjenner at man har trent etterpå! Så supersett er den nye favoritten!

    SvarSlett
  5. Kristin..jeg tror vi får ta ett bloggtreff i skiløypa jeg.Kunne du kjørt litt styrke for oss underveis. Med vin etterpå...det hadde vært noe det:)

    Ann-Kristin...bare hyggelig...det er morsomt at vi er flere som følger hverandre:)

    SvarSlett
  6. Godt over 11 i 4min med stigning. Han Viggo må utrette mirakler - aktivitetsnivået sprenger jo snart alle grenser :-)

    Salg på sportsbutikker er mye morsommere enn andre salg. Kayanosko har jeg forresten hatt, men vi ble aldri bestevenner. Det var før jeg begynte med soles og fant ut nøytrale sko med såler fungerte bedre for meg enn overproneringsmodeller. (gikk i arv til 5k.)

    SvarSlett
  7. Nå skal det sies at jeg ikke hadde over 11 og stigning samtidig...de tre første dragene er flate..det siste er med stigning og der er det omtrent halve farta...:)

    Jeg er spent på kayano selv...g-sport garanti da..liker jeg dem ikke kan jeg bytte de inn i noe annet:)

    SvarSlett
  8. - aha :-))
    - men 11 på flata er også svinaktig fort, max hastighet for meg ihvertfall.

    SvarSlett
  9. 11.4 i hele 2.drag altså!

    Jeg tror du ville løpt like fort om Viggo hadde stått der og fulgt med, så det så... :)

    SvarSlett
  10. Jeg har akkurat disse Asics`ene og er superfornøyd med dem! *inlove*

    SvarSlett