tirsdag 4. januar 2011

Meierirunden + noen spurter

Yngvar som skal få folk i form :)
I dag vil jeg starte med å sitere Yngvar. Han fyren fra nrk PULS som skal få tre dvaske sofaslitere til å krype to buksestørrelser på en mnd

- Jeg er egentlig litt lei av alt motivasjonspratet. Det er ikke gøy å begynne å trene. Du må bare se på det som en jobb og gjøre det, sier trener Yngvar Andersen
- Det er ikke stas hele tida. Men det kan jeg garantere alle som begynner å trene: En gang i framtida blir det gøy å trene, sier Yngvar.

- Ikke hver gang og ikke hele tiden, men rett som det er. For noen tar det en uke, for andre flere måneder å få glede av treningen, men det vil komme, lover han.

I dag var det ikke gøy å skulle ut. Hue verket, jeg var trøtt og hadde bare lyst til å slenge meg på sofaen og bli der. Men, det er ikke bare Egon Olsen som har geniale planer. Jeg hadde også en genial plan. Jeg hadde en plan om å slå følge med de treigeste hytteplanløperne på dagens fellestrening. I allefall på en del av løypa.  De løper forbi rett borti gata  her og der kunne jeg prøve å hekte meg på tenkte jeg.  Inni hue siterte jeg Yngvar om jobben jeg har å gjøre og Kristins Nike-sitat " Just do it" , fikk på løpestasen og fant ikke bikkjebåndet og ble dermed for treig til å treffe på fellestrenerne.

Med gamle 90-talls-slagere på øret ble det Meirerirunden. Nesten hjemme igjen skulle man ikke tro at det var samme kroppen inni klærne, som den som dro ut fra huset 40 min tidligere. Full av energi og godt humør og null huevondt  fant jeg ut at jeg ville løpe noen spurter mellom lyktestolpene på gangveien. Det var deilig å få fart på beina.

Nå er jeg veldig klar for badekar, en kopp te og sofakos resten av kvelden:)

Men før det..dere må gå å se på artikkelen i kondis om Camilla. Hun andre i The Pink running Queens

3 kommentarer:

  1. Ja det er ikke like moro å trene. Jeg hadde en sånn økt i går. Men vi vokser på de øktene! Så hyggelig at du reklamerer for profilen min på kondis:-)

    SvarSlett
  2. Du løper langt og lenge..og det uten å egentlig være motivert i utgangspunktet! Bra jobba!

    Just Do It - Nike har en uslåelig logo der, den sitter!

    Camilla's artikkel - knallbra! Noen kommer garantert til å komme seg på beina pga det de leser der, det er jo fantastisk!

    SvarSlett
  3. Jeg håper jeg kan være til inspirasjon for noen. En ting er sikkert; kan jeg så kan hvem som helst med to ben og som ikke er skadet.

    SvarSlett