fredag 23. april 2010

to drøye uker igjen

Bilde av løypa vi skal løpe på MOVE-løpet

Da er det bare to drøye uker til mitt første løp. Jeg er litt stolt over at jeg faktisk har meldt meg på, men gruer meg skikkelig i forhold til å bli tatt tiden på. Det er skummelt det. 

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har sagt til meg selv at alle må jo begynne en plass og at noen må være sist og at det viktigste er å delta og at dette bare gir rom for fremgang og at det kanskje er morsomt å se tilbake senere i sommer og tenke..jaja Marit...du har jammen blitt bedre og at det ikke gjør noe om jeg er treig og at det heller ikke gjør noe at alle jeg kjenner kan lese resultatene i avisa og se hvor treig jeg , og at jeg sikkert blir stressa av alle som løper fra meg og at jeg må skjerpe meg så jeg ikke løper på å sprekker selv om jeg da sikkert ville hatt en unskyldning...og...og..og..og..ja..i det hele tatt..Jeg synes det er megaskummelt..bare å innrømme det...sukk

Forløpig har jeg holdt på dette med tre treninger i uka, men det har vært en stek i regninga at beina begynte å krangle og at jeg måtte redusere..det ble litt sånn...så rykker vi tilbake til start følelse. Beina har heldigvis ikke blitt verre nå. Planen frem mot søndag 9. mai er å kjøre gjennom 5-km i morgen, null-løp på tirsdag og en intervalløkt som ikke er av det aller mest intense slaget på torsdag eller fredag og omtrent det samme uka etter det igjen. Det tror jeg kan være passe.

3 kommentarer:

  1. Slapp helt av Marit!!! sisteplassen er forbeholdt meg, hehe. jeg har valgt å se sånn på det jeg : uansett hva tiden blir! så kommer den til å bli bedre neste gang!!!! da er jeg først og fremst skaffet meg et mål med løpinga, samt at jeg vet...jeg er i bedre form når tiden kommer til å gjøre sånne løp neste gang :) Syns dette ser bra ut for deg jeg Marit, du trener kontinuerlig og har en fremgang selv om beina ikke alltid er på nett!! Det handler egentlig til slutt om innstiling! drit i andre og gled deg over egen fremgang :) så kommer du snart til å forstå at andre er dårligere trent en deg..

    SvarSlett
  2. Tror det blir kjempebra jeg Marit:-)Dette greier du uten problemer. Jeg har fått meg en liten vekker her på "treningsleir" i Hallingdal med tidligere landslagløper i langrenn og sprek 6 år yngre orienteringsløper..puh, vil hjem jeg..;)Vi ses, klar for en joggetur, under normale forhold igjen til uka. God helg! klem Hege

    SvarSlett
  3. hehe..Børta..vi får ta den siste km- sammen så kan vi dele sisteplassen. Jeg er ganske grei sånn :D

    Hege...hodet mitt sier jo at dette går fint, men gruer meg likevel :) Kan trene på å gledegrue meg kanskje...jeg kommer nok ikke til å stryke med..men er redd for at jeg skal bli for dratt med i starten og at jeg skal løpe meg stiv etter en km :)

    SvarSlett