onsdag 21. april 2010

Nye sko?

Vil beina mine bli glad for overpronasjons-sko? Det var det jeg lurte på da jeg stakk innom en av de lokale og velrenomerte sportsbutikkene i dag. I alle år har jeg sverget til Nike. Hver gang jeg har forsøkt meg på noe annet, har skoa, til tross for gode tester, endt opp som bikkjeluftetursko.  Litt kjipt å kjøpe sko til 1500 kroner som ikke fungerer. Men med oppslag i lokalavisen og formaninger og drøftinger i av sko i alle retninger tenkte jeg at jeg trengte eksperthjelp.

Joda, jeg fikk hjelp. Innimellom. Innimellom selgers private mobiltlf-samtaler og andre kunder. Jeg telte på knappene om jeg skulle ende opp med nye sko, men med så fjern hjelp som mot slutten av prøvinga atter en gang var opptatt på annet hold ga jeg opp og dro tilbake til ny jobbøkt.

Det var disse skoene jeg lurte litt på . Denne var morsom på foten. Noen som har erfaringer med overpronasjonssko?

og dette skriver testere fra løpslabbet:

ADIDAS SUPERNOVA SEQUENCE 2

Stabilitet: 4
Støtdemping: 5
Løpsfølelse: 4
Vekt: 360 gr (herre/bildet) 280 gr (dame)
Pris 1300 kr

Supernova-navnet har eksistert i mange år. I fjor endret Adidas en del på modellene. Det har gitt serien et stort løft. Vi har testet den stabile Supernova Sequence. Adidas-passformen passer mange norske føtter. Testløperne synes den satt godt på foten, både de smale og brede føttene. Et klart pluss. Har du en moderat overpronasjon, gir Sequence god støtte for det. Faktisk kan den også være et alternativ for deg som underpronerer. Støtdempingen var godt likt i testgruppen. Jentene gav den 6. Løpsfølelsen er også over gjennomsnittet. Sequence er en postiv nykommer. Den kombinerer stabilitet og støtdemping på en svært godt. Samtidig ruller den godt for deg som liker raskere løpeturer. Denne vil passe mange.

3 kommentarer:

  1. Bruker bare Adidassko jeg, passer mine brede føtter med høy vrist! Disse har jeg ikke prøvd. Overpronerer selv, men jeg har fått spesialsåle for det da (som jeg ikke bruker...).

    SvarSlett
  2. Jeg har smale føtter og lav vrist, men adidas har også kommet med smalere lest:)Det som var morsomt med disse er at det virket som skoen var bygd opp slik at du fikk ett ekstra puff til frasparket. Akkurat som de ble mykere foran ved tærne slik at foten fikk mer kontakt med underlaget når du vil sparke fra. Jeg lurer også på om det kan være en ide med litt flatere sko. Har lest litt om at mange mener man løper riktigere da.

    SvarSlett
  3. jeg har tidligere løpt med Nike Pegasus, fikk etterhvert vondt i kne og hofte. Fikk påvist overpronasjon og forsøkte Adidas salvation, bra for hoftene, men ikke så god på foten.. Har nå kjøpt Nike equalon, god på foten og uten kne/hoftesmerte. Vil absolutt anbefale deg en overpronasjonssko om du har fått påvist dette. Sissel

    SvarSlett