søndag 11. april 2010

rolig korttur

I dag var dagen hvor jeg skulle ta sesongens første sykkeltur. Det ble smurt og pumpet og sjekket. Sidesekken pakket og jeg hadde målet klart. Haugsbygd blinket i det fjerne. Bikkja skulle hentesi Haug og hva kunne være bedre enn å legge dagens trim til å tråkke opp bakkene til foreldreheimen. tom sykkelcomputeren hadde overlevd vinteren i garasjen. Så langt, alt vel. Alt var vel helt il norsiden. Der var bakdekket helt flatt. -Med punktert dekk er det både hyggelig og kjekt med venninne, sjåfør og kaffe på Vesterntangen.

Siden sykkelturen gikk rett vest ble det en liten joggetur i stedet. Standardrunden min på 3.6 km var akkurat passe. Jeg kjenner løpinga litt i legger og knær og overtaler meg selv til å ikke overdrive. Det er ikke akkurat så innmarig lenge siden jeg kom i gang med løpetrening og kroppen/beina trenger kanskje litt tid til å venne seg til belastningen:)

Jeg passet på lav puls under oppvarminga i dag. Da det var 1/3 igjen klarte jeg ikke daffetempoet lenger og ga på litt. Totalt brukte jeg 27 min og hadde snittpuls på 150. 8 km/h og 7.29 min pr km. Dvs 30 sekunder mer enn forrige gang jeg løp runden, men hele 10 slag mindre i snittpuls. Det sved i legga de første 2 km, deretter var det bare godt:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar