tirsdag 6. april 2010

mitt første null-løp


Det er utrolig rart hvordan det går an å grue seg til noe som rasjonelle tanker i hue, forteller tilhører kategorien ikke-skummelt. Jeg var nesten kvalm, så skummelt synes magen min det var. Heldigvis fikk jeg hyret inn Kjersti-kusine som støttekontakt. Hun geleidet meg rundt slik at jeg fikk fylt ut riktig kort, og skjønte hvordan jeg skulle gjøre det med stempling og sånn. 

For de uinnvidde er null-løp mosjonsløp hvor man skal løpe/gå den samme runden to ganger. Du kan velge mellom kort eller lang løype. Den korte er ca 1 km og den lange 2 km. De som er spreke løper runden først som en oppvarmingsrunde og løper den en gang til etterpå for å trappe ned igjen. Det er null-løp omtrent en gang i uka og man skal prøve å samle mange nuller gjennom sesongen. Løperne ble startet med en bææært og når vi har kommet oss rundt må vi stemple oss inn. Det meste går på selvbetjeningsprinsippet og det koster hele 5 kroner for voksne å være med. 2 kr for barn og 10 kr for en famuilie:)

Men så var det meg da...etter å ha bli bærtet i gang klarte jeg faktisk å jogge ganske rolig slik at jeg kunne bli varm. I hvertfall de første 100 metrene. Deretter ble jeg nok sugd inn av ryggene foran meg. Mange hadde begynt hardere enn vårformen skulle tilsi. Etter nesten ferdig runde møtte jeg på "børta" og vi tok følge resten av løpet.

Totalt ble det 3.2 km + oppvarming. Differense på 32 sekunder hvor første runde var raskest. 20.15 totalt og det blir 6.13 min pr km og 10 km/h  Jeg er i grunn fornøyd :) Er jo under 6.5 som er delmålet mitt på 5 km og det først innen 13. mai.  Eneste er at jeg trodde jeg løp så sakte i starten at jeg tok det litt for mye med ro i runde to:)

Bilde er fra Ring Blad. Jeg tror jeg kan skimte skoa mine i det minste ;)

3 kommentarer:

  1. Jeg syns vi var flinke jeg marit :) skal ratt se at vi blir skikkelig spreke etterhvert og!!! hehe

    SvarSlett
  2. hehe..ikke sant Børta...mye mer imponerende av oss å gjennomføre runden med stil enn for de superspreke som ti-dobler denne lengden på en søndagstur:D

    SvarSlett
  3. Hyggelig med en ny blogg som jeg kan følge med på. Syns du har satt opp noen fine mål frem til sommeren. Det klarer du nok fort skal du se :-)

    SvarSlett