torsdag 15. april 2010

Torsdag kveld på Tolpinrud

Jeg har sett ferdig torsdag kveld i Nydalen, og hva passer bedre enn å fortsette torsdag kveld foran pc'en her på Tolpinrud? Jeg har surfet rundt på nettet. Kikket på løpesko og treninger og blogger og lest og tenkt og lagt back-up-planer og tenkt ennå litt til

På lørdag er det ultra på Eggemoen. 6 timers løping for ivrige sjeler. Tipper det blir noen støle legger utpå ettermiddagen :) Eller hva Børta og Egil og alle dere andre gale? Jeg nøyer meg med 5 km på Moveløpet 9. mai. Min debut på løp med tidtakning. Det er bare ca 9 treninger til. Hvordan i all verden skal jeg bruke disse øktene best mulig? Hvordan skal jeg få trent nok samtidig som kroppen rekker å venne seg til belastningen?

 Etter påske har det blitt 6 treninger...distanser på 3.5-7 km har vært lengden. Farta har vært alt fra 6.13 - 8 min pr km. Pulsen har gått litt ned på samme fart. Legger og knær har protestert lett mot sjokket jeg har gitt dem. Målet mitt er å løpe 5 km på under 35 min. Det er flaut sakte, men da er i allefall forbedringspotensialet stort;) og jeg liker tanken på at jeg skal fortsette og at jeg skal bli bedre. Under 30 min. på samme distanse i løpet av sommeren..en mil på en  timen utpå høsten...klare å fullføre enn halvmaraton...Ja..ønsker og tanker og drømmer og ambisjoner i en salig pakke.

Men altså..her er mine løse planer frem mot 9. mai. Jeg skal fortsatt være med på null-løpene. Der skal jeg varme opp med kort løype først, prøve å få opp tempo på de to rundene hvor vi løper på tid, og gå meg ned med kort løype etterpå. Da blir det 6-7 km på en slik dag. Så vil jeg ta en rooooolig joggetur en av dagenhe. Hvor langt er litt avhengig av hva knærne synes er ok. Den 3 dagen blir det noen drag av ett eller annet slag. Litt mer tempo og intervall. Om været er dårlig og knea krangler bytter jeg ut denne med spinning og innetrening i stedet..

Jeg vil gjerne ha innspill...Ut fra hva jeg har lest kan dette virke fornuftig. Om andre har meninger og erfaringer de vil dele, eller bare ønske meg lykke til, ja, så er jeg glad for kommentarer:)

Så har jeg tatt med bilde av Dina, min aller beste turvenn:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar