torsdag 22. juli 2010

Mila :)

Jeg er bare så fornøyd. Mila er gjennomført for 2. gang i år og det gikk helt greit. Jeg var spent på om leggen var samarbeidsvillig...og...juhuuuu..den kranglet ikke en eneste gang:)

Jeg la opp til veldig rolig løping og lot pulsklokka styre farta de første 4 kilometerene. De første 3 km var blytunge. Etterhvert som beina ble varme koblet autopiloten inn.. Slutt-tiden ble 1time og 18 min, 7.8 min. pr km. . Jeg satset på å ikke være tregere enn 8 min på km så det holdt akkurat.  Jeg veit at 7.8 min pr km ikke mye å skryte av...men..det spiller absolutt ingen rolle så lenge jeg kom meg rundt og uten vondter og følelsen av lik-kista neste.:) Snittpulsen ble 156 og pulsklokka mener jeg har brent opp 717 kcal. :-D

Nå blir det en velfortjent dusj før lunsj med nystekte rundstykker :) Mmmm

5 kommentarer:

  1. Grattis - en MILepel

    , husker min første (ikke så enormt lenge siden) - 1.10 i slaps, det var sinnsykt tungt, sinnsykt stolt :-)( tror jeg var flinkere til å presse meg da enn nå.)

    SvarSlett
  2. Grattis! Moro å nå slike milepæler. Ikke tenk på farten, tenk heller på alle som ikke er i form til å gjennomføre det DU faktisk klarer!! :-D

    SvarSlett
  3. Jeg er utrolig imponert over tempoet ditt, Marit. Du rekker utrolig mye. Kan jeg spørre deg hva du mener når du sier at du lar pulsklokka bestemme farten?
    Jeg har akkurat begynt med å trene kroppen opp til å tåle å løpe, men merker det tar litt tid. Bruker og pulsklokka, men har ikke skjønt alle trenings-finessene enda. :))

    SvarSlett
  4. Hei Ina..Når jeg sier at pulsklokka skal bestemme farten så passer jeg på å ligge i riktig sone etter pulsen, men enn å bare løpe på. Som regel bruker jeg den til å holde pulsen nede og til å løpe sakte nok. f.eks holde meg under 140 i puls de første 5 min og under 150 i de neste 10 min. Pulsklokke er kjekt og gøy å følge med litt :)

    Løping er ganske stor belatning for kroppen så brukt tid Ina:) Bedre å bruke tid å unngå skader enn å kjøre på å få belastninger..Det finnes en haug med løpeopplegg på nett som du kan følge..eller...2-3 ganger i uka i moderat tempo og moderat lengde vil også fungere i en oppstart tenker jeg:)

    SvarSlett